stimuleringsfonds creatieve industrie
dummy
Zadkine Fashion Experiment II
ffh4956web.jpg

Zadkine Fashion Experiment II

.Krill architectuur en onderzoek, 2020
Krill-o.r.c.a. werkt sinds januari 2020 in nauwe samenwerking met Igor Runsink, Greetje Hoiting en meerdere teams van Zadkine aan de vernieuwing van de leeromgeving voor de opleiding Fashion & Beauty. Het team ontwikkelde een experimentele leeromgeving in de Wasserij in Rotterdam Noord, passend bij het door het docententeam nieuw ontwikkelde onderwijsconcept. De experimentele leer- en werkruimte in de Wasserij is inmiddels in gebruik genomen. Ondanks de plaatsing binnen een professionele omgeving loopt deze experimentruimte nog het gevaar om slechts een extra klaslokaal te worden en is het proces van vernieuwing nog fragiel. Om de innovatie te bestendigen wil het projectteam zich in de tweede fase op de eigenaarschap en verantwoordelijkheidsgevoel binnen Zadkine richten. Het College van Bestuur heeft het team gevraagd om daarvoor het denkmodel Stad, dat tijdens de eerste fase is geïntroduceerd, verder te ontwikkelen. Het denkmodel Stad definieert de relatie tussen Zadkine en de colleges opnieuw en wil eigenaarschap en verantwoordelijkheidsgevoel binnen de grote organisatie ondersteunen met een beter leesbare leeromgeving. Ook biedt het een kans de flexibilisering van vastgoed in te bedden in de cultuur van Zadkine. Met het denkmodel Stad wil het projectteam tot slot ruimte bieden voor de innovaties die door de coronacrisis in een stroomversnelling zijn gekomen. Het model ondersteunt de vorming van een fysiek en virtueel platform waarmee de colleges, zonder de band met Zadkine kwijt te raken, de verbinding kunnen zoeken met iedereen die in het bedrijfsleven en de maatschappij met hetzelfde vak bezig is. Het model richt zich daarmee ook op een nieuwe dimensie van gemeenschap binnen de zich radicaal veranderende leeromgeving. Naast het voortzetten van het experiment voor de opleiding Beauty & Fashion op de Wasserij en de uitwerking van het denkmodel Stad voor Zadkine wil het projectteam ook drie virtueel-ruimtelijke kernen met een platformfunctie opzetten.

Meer informatie over de eerste fase van dit project

meer toekenningen

placeholder.gif

Deelregeling ImmerseInteract Startsubsidie

De Erfenis/Inheritance

Maartje Wegdam en Stichting Copper Views, 2020

€7.500
Stap in de schoenen van de jonge vrouw Sonja, die de enige overgebleven spullen van haar ouders moet terugkopen die omkwamen in Auschwitz. Stap via deze voorwerpen het verleden in, op zoek naar wie haar ouders waren en ontdek wat er precies is gebeurd.
leezapritychenko.jpg

Deelregeling ImmerseInteract Productontwikkeling

The Sleep of Reason Produces Monsters

Leeza Pritychenko, 2020

€20.000
Een serie digitale werken over nachtmerries en hun rol in ons dagelijkse leven. Het project bestaat uit twee gelijkwaardige onderdelen: een immersieve Virtual Reality-ervaring en een 'dromendagboek' – een collectie van statische en bewegende Computer Generated Imagery beelden die veel voorkomende nachtmerries verbeelden.
arkweb.jpg

Deelregeling ImmerseInteract Documentaire

Ark

Institute of Time, 2020

€25.000
Een Virtual Reality documentaire-essay over onze pogingen tot het scheppen van een virtueel evenbeeld van de realiteit tijdens hedendaagse ecologische instorting. Door de parallelle trajecten van de instorting van het milieu en de geschiedenis van VR te traceren, verkent ARK onze waarneming van een 3D archief van de realiteit in opkomst, en de manieren waarop VR technologie een surrogaat en afleiding wordt van verlies in de fysieke wereld.
breakingyourskin769x480.jpg

Deelregeling ImmerseInteract

Breaking Your Skin

Marco Della Coletta en We Make VR B.V., 2020

€17.500
In een immersief zelftransformerend ritueel biedt een sjamaan de kans je grootste innerlijke beklemming te overwinnen.
synkimmerseinteractpublicityimage2.png

Deelregeling ImmerseInteract Game

synk

Frederick Rodrigues en Briohny Doyle, 2020

€7.500
Twee deelnemers ontsnappen aan een gevaarlijk aards bestaan door een virtuele wereld van data binnen te treden en worden de hoofdrolspelers in een interactief verhaal over verlies, verbinding en wat het betekent om mens te zijn in een tijd van moderne crisis. Dit project biedt een realtime ervaring in VR met volumetrische video die de waarneming verstoort.
loader

het fonds

subsidies

actueel