stimuleringsfonds creatieve industrie
dummy
Prototype leeromgeving voor cliënten van ASVZ
prototypeleeromgevingvoorclintenvanasvz.jpg

Prototype leeromgeving voor cliënten van ASVZ

Het Proces Design Research, 2020
Het ontwerp- en onderzoeksbureau Het Proces Design Research voerde in de startfase een onderzoek uit naar een MBO leeromgeving voor leerlingen met een verstandelijke beperking. Het onderzoek vond plaats in samenwerking met het Da Vinci College en de dagbestedingslocatie van de zorgorganisatie ASVZ. Het projectteam ontwikkelde een programma van eisen en een schetsontwerp voor een ideale leeromgeving voor deze kwetsbare doelgroep. In de tweede fase willen zij het schetsontwerp uitwerken tot een ontwerp voor een leslokaal in het dagbestedingsgebouw van ASVZ aan de Aveling 500 in Hoogvliet. Samen met Metaphor Concepts willen zij het maatwerkmeubilair voor de lokalen zodanig ontwikkelen, dat verschillende dagbestedingslocaties kunnen helpen bij de uitvoering. Met hulp van een VR model laten zij het ontwerp vervolgens door verschillende deskundigen beoordelen. Ook de leerlingen worden bij het onderzoek betrokken door het maken van een maquette. Het ontwerp wordt ter uitvoering overgedragen aan ASVZ. Gezien de kwetsbarheid van de leerlingen wil het projectteam de aannames van de eerste fase zorgvuldig testen. De bevindingen willen ze vervolgens met andere zorg- en onderwijsinstellingen delen, die met vergelijkbare programma's voor deze doelgroep bezig zijn.

Meer informatie over de eerste fase van dit project.

meer toekenningen

placeholder.gif

Deelregeling ImmerseInteract Startsubsidie

De Erfenis/Inheritance

Maartje Wegdam en Stichting Copper Views, 2020

€7.500
Stap in de schoenen van de jonge vrouw Sonja, die de enige overgebleven spullen van haar ouders moet terugkopen die omkwamen in Auschwitz. Stap via deze voorwerpen het verleden in, op zoek naar wie haar ouders waren en ontdek wat er precies is gebeurd.
leezapritychenko.jpg

Deelregeling ImmerseInteract Productontwikkeling

The Sleep of Reason Produces Monsters

Leeza Pritychenko, 2020

€20.000
Een serie digitale werken over nachtmerries en hun rol in ons dagelijkse leven. Het project bestaat uit twee gelijkwaardige onderdelen: een immersieve Virtual Reality-ervaring en een 'dromendagboek' – een collectie van statische en bewegende Computer Generated Imagery beelden die veel voorkomende nachtmerries verbeelden.
arkweb.jpg

Deelregeling ImmerseInteract Documentaire

Ark

Institute of Time, 2020

€25.000
Een Virtual Reality documentaire-essay over onze pogingen tot het scheppen van een virtueel evenbeeld van de realiteit tijdens hedendaagse ecologische instorting. Door de parallelle trajecten van de instorting van het milieu en de geschiedenis van VR te traceren, verkent ARK onze waarneming van een 3D archief van de realiteit in opkomst, en de manieren waarop VR technologie een surrogaat en afleiding wordt van verlies in de fysieke wereld.
breakingyourskin769x480.jpg

Deelregeling ImmerseInteract

Breaking Your Skin

Marco Della Coletta en We Make VR B.V., 2020

€17.500
In een immersief zelftransformerend ritueel biedt een sjamaan de kans je grootste innerlijke beklemming te overwinnen.
synkimmerseinteractpublicityimage2.png

Deelregeling ImmerseInteract Game

synk

Frederick Rodrigues en Briohny Doyle, 2020

€7.500
Twee deelnemers ontsnappen aan een gevaarlijk aards bestaan door een virtuele wereld van data binnen te treden en worden de hoofdrolspelers in een interactief verhaal over verlies, verbinding en wat het betekent om mens te zijn in een tijd van moderne crisis. Dit project biedt een realtime ervaring in VR met volumetrische video die de waarneming verstoort.
loader

het fonds

subsidies

actueel