stimuleringsfonds creatieve industrie
dummy
Oranova Nachtmarkt
oranovanachtmarkt.jpg

Regeling ImmerseInteract

Oranova Nachtmarkt

Merel Barends, Jantiene de Kroon en Mooves, 2021
Als de planeten binnenkort in de constellatie Oranova staan kan dat het leven op Basalt voorgoed veranderen. Hoe precies weet niemand zeker, maar op de nachtmarkt exploiteren allerlei ondernemers, sektes en oranova-ontkenners hun visies op Oranova.

meer toekenningen

20201113115410.jpg

Regeling ImmerseInteract

De Rietfluit

Jules van Hulst, 2021
De Rietfluit is een video-installatie geënt op het gelijknamige gedicht van Rumi. Een mystieke ervaring vol beeldende associaties op het snijvlak tussen werkelijk en onwerkelijk. Een aangename verwarring waarbij het publiek, vanuit de eerste persoon, wordt meegenomen naar plekken waar hij nooit eerder is geweest, maar die hij toch herkent.
synchroniccinemasmall.jpg

Regeling ImmerseInteract AV productie

Synchronic Cinema

Aram Lee, Quenton Miller, Luca Napoli, 2021
Het werk bestaat uit een korte filmreeks gegenereerd vanuit Google Maps. De montage van kleurflitsen, camerabeelden, montage van landschappen gecombineerd met een voice-over en een soundtrack vormen het werk. De vier documentair vastgelegde hoofstukken tonen het verhaal van ontheemde sprekers, versnipperde en verschuivende grenzen. Allen bevragen ze de aard van hun identiteit.
eigengrauzalanszakacs2021.jpg

Regeling ImmerseInteract Presentatie

Eigengrau

Zalán Szakács, 2021
Eigengrau is een performatieve installatie, een ritueel in totale duisternis dat alleen gebruikt maakt van licht, nevel, geluid en beweging. Geïnspireerd door fantasmagorie, creëert Eigengrau een perceptuele illusie, een tijdelijke ontsnapping in een hedendaagse setting.
monobanda.png

Regeling ImmerseInteract Productontwikkeling

Soulpaint

Niki Smit (Monobanda) en Sarah Ticho, 2021
SoulPaint is een VR project waarmee deelnemers hun eigen "inner world" kunnen ontdekken, ontmoeten en er een choreografie mee kunnen maken. Het project brengt immersieve storytelling, neurowetenschap en "play" bij elkaar. Deelnemers krijgen een variatie aan creatieve tools tot hun beschikking om hun "embodied" emotionele ervaring te visualiseren op een 3D-lichaam. Om er vervolgens mee te interacteren en te dansen.
mockupjetofblood.png

Regeling ImmerseInteract Presentatie

Jet of Blood

Justin Zijlstra en Lisanne van Aert, 2021
Een overrompelende VR-ervaring waarin het publiek het gedachtegoed van revolutionair theaterschrijver Antonin Artaud (1896-1948) ondergaat.
loader

het fonds

subsidies

actueel