stimuleringsfonds creatieve industrie
dummy
Engaging Campus-Cité II
engagingcampuscite.jpg

Engaging Campus-Cité II

de Ruimdenkers, 2020
De ruimdenkers onderzochten in de eerste helft van 2020 hoe de Velpercampus, een nieuwe locatie van Rijn IJssel, te transformeren naar een attractieve 'tussenmaatschappij' voor leerlingen, medewerkers, professionals, ondernemers en bewoners. Om de draagvlak voor de transitie naar de nieuwe campus te vergroten ontwikkelden de ontwerpers een gezamenlijke visie op basis van inzichten uit activiteiten met studenten en een online medewerkersonderzoek. De inzichten resulteerden in een programma van eisen, een leidraad voor toekomstige aanbestedingen en ruimtelijke typologieën voor de buitenruimte. Met het vervolgtraject willen de ruimdenkers op deze inzichten voortbouwen. Samen met Rijn IJssel willen ze het juiste medium voor de school ontwikkelen om binnen de kaders van Covid-19, als daarbuiten, de resultaten in de organisatie te verankeren. Zij leggen de focus op prioritering, haalbaarheid en concretisering van de voorstellen. Daarnaast willen zij een aantal suggesties en ambities werkelijk uitvoeren en testen. Met name in de ideeën over het gebruik van de publieke buitenruimte van de campus zien zij veel potentie. Enerzijds omdat dit een gedeelde ruimte is waar onderwijs- en werkomgeving samenkomen. Anderzijds omdat ze in het buitengebied binnen de richtlijnen van Covid-19 de meeste ruimte kunnen pakken. Het ontwerpteam richt zich in de vervolgfase nadrukkelijk niet op het ontwikkelen van nieuwe content, maar op het borgen van de resultaten uit de eerste fase. Zij zullen daarbij tevens onderzoeken hoe zij met een interactief platform processtappen en ervaringen kunnen delen, die ook later toegankelijk blijven.

Meer informatie over de eerste fase van dit project

meer toekenningen

placeholder.gif

Deelregeling ImmerseInteract Startsubsidie

De Erfenis/Inheritance

Maartje Wegdam en Stichting Copper Views, 2020

€7.500
Stap in de schoenen van de jonge vrouw Sonja, die de enige overgebleven spullen van haar ouders moet terugkopen die omkwamen in Auschwitz. Stap via deze voorwerpen het verleden in, op zoek naar wie haar ouders waren en ontdek wat er precies is gebeurd.
leezapritychenko.jpg

Deelregeling ImmerseInteract Productontwikkeling

The Sleep of Reason Produces Monsters

Leeza Pritychenko, 2020

€20.000
Een serie digitale werken over nachtmerries en hun rol in ons dagelijkse leven. Het project bestaat uit twee gelijkwaardige onderdelen: een immersieve Virtual Reality-ervaring en een 'dromendagboek' – een collectie van statische en bewegende Computer Generated Imagery beelden die veel voorkomende nachtmerries verbeelden.
arkweb.jpg

Deelregeling ImmerseInteract Documentaire

Ark

Institute of Time, 2020

€25.000
Een Virtual Reality documentaire-essay over onze pogingen tot het scheppen van een virtueel evenbeeld van de realiteit tijdens hedendaagse ecologische instorting. Door de parallelle trajecten van de instorting van het milieu en de geschiedenis van VR te traceren, verkent ARK onze waarneming van een 3D archief van de realiteit in opkomst, en de manieren waarop VR technologie een surrogaat en afleiding wordt van verlies in de fysieke wereld.
breakingyourskin769x480.jpg

Deelregeling ImmerseInteract

Breaking Your Skin

Marco Della Coletta en We Make VR B.V., 2020

€17.500
In een immersief zelftransformerend ritueel biedt een sjamaan de kans je grootste innerlijke beklemming te overwinnen.
synkimmerseinteractpublicityimage2.png

Deelregeling ImmerseInteract Game

synk

Frederick Rodrigues en Briohny Doyle, 2020

€7.500
Twee deelnemers ontsnappen aan een gevaarlijk aards bestaan door een virtuele wereld van data binnen te treden en worden de hoofdrolspelers in een interactief verhaal over verlies, verbinding en wat het betekent om mens te zijn in een tijd van moderne crisis. Dit project biedt een realtime ervaring in VR met volumetrische video die de waarneming verstoort.
loader

het fonds

subsidies

actueel